Een normale week en Bonaire in het weekend!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jennita Kamp - WaarBenJij.nu Een normale week en Bonaire in het weekend!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jennita Kamp - WaarBenJij.nu

Een normale week en Bonaire in het weekend!!

Blijf op de hoogte en volg Jennita

18 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Lieve Allemaal,

Hier dan mijn reisverslag van afgelopen week.. Ik wou dit al veel eerder doen maar ja het internet werkt niet bij mij thuis... Ik heb hier toch maar voor gekozen omdat er steeds meer mensen mijn mail wilde hebben dus dit is nu toegankelijk voor iedereen die het maar wil lezen

Nu zit ik dus te "werken" en ik maak hier dan maar even vriendelijk gebruik van het internet.
Afgelopen week was een leuke week.. Ik keek erg uit naar het weekend want we gingen met 6 meiden naar Bonaire..

Maar stage was afgelopen week ook een super leuke week.. We hadden een project waar we met z'n allen druk mee bezig waren.. De een was druk bezig om alle transport voor te bereiden en de ander was druk bezig met hoe en waar het moet komen te staan..
Dit was voor een soort cocktailbar.. We moesten daar het hele interieur leveren. Samen met de baxin en mijn stagebegeleider zijn we daar een dag bezig geweest om dingen neer te zetten.. En dat het hele plaatje klopte..
Het resultaat mocht er zijn.. Het ziet er vrolijk uit met allemaal kleurtjes en kitschie dingen maar dat past d'r helemaal bij..

Toen was dan daar eindelijk het weekend.. Ik had er echt enorm veel zin aan.. We zijn smorgens vroeg al vertrokken en we kwamen na een vlucht van 13 min aan op Bonaire. Dit verschil is heel groot.. Het eiland is erg nederlands/amerikaans en zeer rustig.. Zo je hier wel een paar x op een dag in de file staat zo kom je daar om het half uur 3 auto's tegen.

We hadden scooters gehuurd en hiermee zijn we het eiland rond getrokken.. Je hebt daar enorm veel flamingo's en super mooie stranden.. De zee is daar ook heel vel blauw en de wegen zijn daar een stuk beter onderhouden.
Ik kan op de dit moment nog geen foto's uploaden maar die volgen later wel. We kwamen nog langs een aantal grote witte bergen.. Dit bleek bergen met zout te zijn.. Heel apart om te zien.. Hier heb ik foto's van dus dan kunnen jullie dan ook mooi zien :)

De huisjes die ik ook op de foto heb gezet zijn slavenhuisjes.. Ze zijn heel klein en hier moesten vroeger 4 slaven in wonen. Best onwerkelijk.. Dat deze eilanden bij elkaar gewoon een slavenoord was.. Ze werden naar 1 van de eilanden gevoerd om dan vanuit hier weer doorverkocht te worden..

Er was verder ook niet zo heel veel te beleven dus we zijn s'avonds uiteten geweest en daarna naar ons appartement wat drinken.. Ons appartement was echt super.. Het interieur was een beetje achterhaal maar onze kamers waren zo groot als 3 keer mijn studentenkamer.. Met airco en een warme douche.. Het was heerlijk..!!

Zondag hebben we lekker ontbeten en zijn we verder gaan toeren op onze scooters langs de stranden.. We hadden het warm dus zijn we aan een van stranden even gaan liggen.. We hadden onze snorkelset bij ons dus wij gingen daar in de zee snorkelen.. Tijdens het snorkelen kwamen ereens 2 schildpadden aan zwemmen.. Heel bijzonder om die beesten onderwater te zien en dat je eigenlijk tussen ze in zwemt.. Dit was echt heel mooi..!!
De onderwaterwereld hier is echt heel mooi.. Je ziet allemaal vissen in alle kleuren van de regenboog..

Daarna zijn we weer terug geggaan naar het appartement.. We konden daar nog even douchen en dan zouden we ook weer terug vliegen.. Dit duurde iets langer dan gepland.. En toen we eindelijk in het vliegtuig zaten moesten we eerst wachten tot er een ander vliegtuig was geland..
Eindeiljk waren we op curacao en toen moesten we op de landingsbaan wachten tot er een vliegtuig weer op ging stijgen.. Want dit vliegtuig stond op onze "parkeerplek" echt werkelijk je geduld wordt hier elke x weer op de proef gesteld en je kan het niet bedenken of het gebeurd hier wel..

Even voor de ongeruste mensen tijdens de vuurwerk show hier zat ik op Bonaire dus ik heb er weining van meegekregen.. Ik hoorde wel dat het aardig heftig was en het leek net op een soort van aardbeving.

Voor de rest gaat hier alles goed.. Ik heb mijn plekje hier al wel aardig gevonden en het is erg leuk met de meiden..

Dikke knuffel



  • 19 December 2012 - 15:32

    Willie :

    hallo jennita wat leuk om te lezen!!!
    je ma was hier net te koffiedrinken en vertelde dat je hier op te lezen was
    je belleft wel allemaal mooie avonturen dat is wat anders dan het koude nederland!!!
    geniet er van en je ma heeft er wel heel veel zin hoor!!
    ze is al druk met koffers en wat aan te doen tijdens de vlieg reis!!
    zo zie je maar iedereen is voor jou in de weer en denkt aan jou
    ik wens je nog veel plezier en tot mais
    groeten uut gelemuun willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennita

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 20510

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 19 April 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: