Oud en Nieuw!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jennita Kamp - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jennita Kamp - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw!!

Blijf op de hoogte en volg Jennita

02 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve allemaal,

Hier gaat alles goed. Mama en de rest zijn veilig aangekomen en vermaken zich prima. Het is eigenlijk al bijna weer tijd om te gaan voor ze.. Vrijdag moest ik gewoon werken dus heb ik alleen even wat met ze gegeten.
Het voelt op dit moment als een soort van vakantie. Ik heb het hele weekend vrij gehad en op 31 December een half dagje werken. En ik was vandaag en ben morgen ook nog vrij. Dus veel tijd met mama en de rest.

Zaterdag hebben we met dolfijnen gezwommen.. Wat een ervaring.. Het zijn enorm bijzondere beesten.. En ze voelen aan als rubber.. Eentje kwam er telkens op mij af.. Heel lief..
Zondag hebben we een relax dagje gehad aan het zwembad bij het hotel.

Het klinkt raar maar doordat je bezoek hebt, mis je thuis best wel. Ze doen je veel aan thuis denken en verhalen wat je de afgelopen tijd allemaal gemist hebt.. Maar ondanks dat is het natuurlijk fijn dat ze er zijn en dat je even eigen om je heen hebt. oudjaarsdag was daarom overdag ook helemaal niet leuk.. Ik miste iedereen en het liefst wou ik het met vrienden vieren..

Oudjaarsdag wordt hier groots gevierd. De meeste bedrijven doen aan pagara. We stopten om 1 uur met werken en gaan dan oliebollen eten en gezellig met elkaar wat drinken op het werk. Elke keer verbaas ik me weer hoe nederlands het hier eigenlijk is.. Tijdens de kerstdagen hadden we gewoon Flappie op de radio en nu met oudjaarsdag oliebollen.. Elk jaar wordt er een zoveel klapper afgestoken.. Dit doen we samen met de buurman. Het ene jaar koopt de buurman hem en de andere keer mijn baas. Ze willen elk jaar elkaar overtreffen met de grote van de zoveel klapper en dit jaar is het een miljoen klapper geworden.. wat een lawaai!!

Oudjaarsavond was leuk.. We zijn met een aantal naar Jan en Nick geweest.. Er was een leuk sfeertje en we hebben precies om 12 uur met z'n allen sterretjes afgestoken..
Nadat Jan en Nick hadden gezongen werd het daar steeds minder druk dus zijn we door gegaan naar een strand tent..

De afgelopen dagen is er al veel vuurwerk afgestoken. Dit mag hier al een aantal dagen van te voren.. Het was nog even de vraag of er dit jaar vuurwerk zou zijn.. Vanwege de ontploffing hier.. Er is hierbij een zoon van een organisator overleden.. Daarom zou er eerst helemaal geen vuurwerk zijn.. Ook nu wordt er nog vuurwerk afgestoken.. Doordat ik op een soort van heuvel woon is het wel heel gaaf om te zien..

Voor de rest heb ik met mama vandaag een mooi strand bezocht en gaan we morgen naar de rotsen waar de zee tegen opslaat..
Moet erg mooi zijn.. Morgen is het voor hun alweer de laatste avond.. Zo'n week gaat snel..

Vanaf hier wens ik iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar..!!!

  • 02 Januari 2013 - 20:07

    De Brouwers:

    Hallo familie,
    Wat een leuke foto's met die dolfijnen.
    Dat maak je toch maar 1 keer mee of niet soms.
    'k Had net oma aan de telefoon dus heb ik maar gauw verteld dat er al een nieuw bericht op stond.
    Nou eerlijk na een klein beetje helpen had ze het er voor.
    Wat hebben we een moderne (o)ma. Geweldig
    Groetjes

  • 02 Januari 2013 - 20:26

    De Pekelders:

    Nog een keer proberen. Hallo familie,
    Gisteren heb ik ook een berichtje gestuurd onder het vorige ver slag maar die ging anders als die van net.
    Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Het lijkt me echt raar oud en nieuw in de zomer of tenminste zomerse temperaturen.
    Gisteren hebben we bij (oom) Henk en (tante) Trijntje nieuwjaar gehad.
    (O)ma haar 9 kinderen waren er allemaal.(O)ma vond het heeeeeeerlijk met de hoefijzertjes omhoog en weer in een net huisje thuis komen.
    Dat mag ook als je 81 bent of niet dan.
    Trouwens petje af voor (oom) Henk en (tante) Trijntje ze doen het toch maar.
    Mensen het allerbeste gewenst en als het zover is (nog niet aan denken) goeie reis en jij een fijne stage nog Jennita
    Hartelijke groeten

  • 02 Januari 2013 - 21:01

    Jennita Van Der Kamp:

    Lieve Jennita,

    Eigenlijk wil ik niet reageren[krijgt vast veeeeel reacties],maar kan het toch ook niet laten.
    Wat ben jij een super stoere kanjer!!
    Wil je vanaf deze kant het allerbeste wensen voor dit jaar,maar dat hoop ik ook nog in levende lijve te doen[ook al word het april of mei]
    Ik zit er vadaag een beetje doorheen,heb twee linker handen en een flinke kater[alleen niet van het zuipen]
    Zit hier dus rustig achter de computer terwijl ik bijna aan de vloer blijf plakken!!![misschien kan ik daarom ook moeilijk weg komen!!!!]
    Wat is het daar mooi,zou zo naar je toe willen en als ik Henriette de foto`s laat zien,denk ik dat we samen komen,want zoals ze het zelf vaak zegt;zwemmen met de dolfijnen dat is mijn grootste droom[of toch blijven dromen...........].wens je moeder en zusje een goede reis,en hou je taai.
    veel liefs en een dikke knuffel
    tante Trijntje

  • 02 Januari 2013 - 21:15

    Bernadien:

    Jen, Leuk om zo al je verhalen te lezen en je te volgen!!
    Jij natuurlijk ook de aller beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Lijkt me inderrdaad heel apart om in de warmte kerst/ oud-nieuw te vieren!!

    Groetjes aan je ma en Willemijn en veel succes nog!

    Liefs Bernadien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennita

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 20513

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 19 April 2013

Stage op Curacao

Landen bezocht: